collapse

В началото бе логото

В началото бе логото

Знаете ли, че Logo Quiz е сред най-популярните мобилни игри в света? Разпознаваш компании, като част от логото и/или името им са замаскирани. Някои не могат да бъдат объркани, например Apple. Защо? Зад отхапаната ябълка са струпани специфични качества, с които компанията е успяла да се наложи. Това е показателно за важността на корпоративната идентичност. Момент, какво означава това?

Ето и дефиницията: „Фирмената идентичност е начинът, по който бизнесът се представя пред обществото (клиенти, инвеститори, служители), разпространява своите ценности и подпомага своето развитие“. С други думи, това е лицето на компанията пред света, нейният отличаващ набор от символи и достойнства, които я правят уникална.

В началото, преди цветовете и логото, идват няколко въпроса. Ако се движим по учебник, те са следните:

  • Кои сте вие?
  • Какво правите?
  • Защо?
  • За кого?

Отговорете и ще получите описанието на вашия бранд. Да речем, имате квартална пекарна. Чувайки за нея, клиентите могат да си представят топъл хляб, домашен уют, здравословно хранене. Или баба им от село. Въпросът е с какво искате да изпъкнете.

Това е дългосрочен процес на изграждане на връзка между фирмата и хората извън нея.

Помислите за силните ви страни и как ги комуникирате. Съберете екипа на разговор, ничие мнение не е излишно. Потърсете обективна оценка от консултант. Грешка е, ако залагате изцяло на графичните елементи, без да сте помислили за „характера“ на бизнеса.

Ето два показателни примера.

1. Когато Instagram, най-популярната социална мрежа за снимки, стилизира логото си в розово-лилаво-оранжев вариант, това предизвика вълна от критики. Потребителите поискаха да се върне предишната ретро камера и бяха безпощадни в коментарите си към платформата.

2. На другия полюс е технологичният гигант IBM, чието прозвище „Big Blue“ идва именно синия цвят на визията им.

Професионализъм и пак професионализъм

След като сте обмислили внимателно корпоративната идентичност, време е за действие. Заложете на професионалните услуги на графични дизайнери и рекламни агенции. Те ще свършат работата както трябва – лого, фирмени документи, визитки, брандиране в социалните мрежи, дизайн на сайта, изобщо всичко необходимо. Поискайте конкретните технически параметри, за да могат вашите служители да боравят с визията при необходимост, така че да няма разминаване.

Промяна към добро

Не чакайте да минат години, докато зададете силна посока на бизнеса си. Кое има нужда от промяна? Търговският свят се движи на все по-бързи обороти и това мотивира компаниите към трансформации, за да останат адекватни и на времето, и на средата.

Всеки ден виждаме стотици марки, но колко от тях наистина запомняме - и с какво? Ако имате отговор за вашата компания, значи сте на прав път. Ако ли не, потърсете ни, защото сме експерти в тази област.