10 съвета за успешен SEO копирайтинг

SEO копирайтинг означава съдържание за уеб страници, чиято цел е да се харесва и на потребителите, и на интернет търсачките. Среща се още като текстова оптимизация на сайта, с цел по-висок рейтинг и по-предно класиране в резултатите при търсете.
1.Анализ на ключовите думи и потребителите
„Мъжки обувки“ не върши работа, защото за тези ключови думи има силна конкуренция. Създавайки съдържание за такъв сайт, „мъжки обувки от естествена кожа“ или „български мъжки обувки“ определено са по-добър вариант. Това са т.нар. Long-tail keywords, които се пресяват след анализ на ключовите думи.
Инструментите, които идват на помощ тук, са Google AdWords, по-специално Keyword Planner, както и платени платформи като Moz, SEMrush и други. Те ще ви подскажат най-търсените фрази от потребителите, около които да създадете най-доброто съдържание.
Например, ако „намокрен лаптоп с вода“ е актуална и популярна фраза за 18 – 35 годишните (вашия таргет), но не ползва често от конкурентите, тогава трябва да направите нещо по въпроса. Статия със съвети, видео демонстрация за „съживяване“ на преносим компюрът или пък Landing страница с пропорционална оферта за нов – изберете сами.
2.Баланс на ключовите думи в текста
Честота на ключовите думи е много важна. Използвайте ги между 5 и 7 пъти на всеки 400 думи. Не прекалявайте, защото може да има обратен ефект – декласиране на сайта. А и потребителите няма да останат доволни, че им повтаряте едно и също.
Важно е да знаете, че SEO фразите могат да се перифразират за целите на текста. Много често потребителите търсят отделни думи, например „туризъм Пловдив“, които може да използвате като „места за туризъм в Пловдив“, „какво да видим в Пловдив“ и „забележителности в Пловдив“.
3.Заглавие до 75 символа
Това е половината от работата на копирайтъра. Запомнете - по заглавието приемат, по текста изпращат. Ако заглавието не е достатъчно силно и грабващо, то няма значение какво пише по-нататък. Хората просто няма да стигнат дотам.
Заглавието трябва да бъде интересно, да подканва читателя към действие и същевременно да му разкрие какво да очаква.
Най-успешни са заглавията, които съдържат число. Като това, което четете в момента. Или „3 безплатни инструмента за дигитален маркетинг“. След това се нареждат въпросителните: “Как да..“, „Защо имате нужда от...“, „Знаете ли за...“. Тези примери са написани във второ лице неслучайно, защото така биват адресирани директно към потребителите.
Заглавието трябва да се състои максимум от 75 символа. В противен случай търсачката на Google автоматично го отрязва.
4.Структура на текста
Пирамидалната структура е добре известна - казвате основното в началото, в първия параграф, а след това разширявате и аргументирате тезата. Разбира се, всяка тема изисква предварителна подготовка. Проучете добре за какво ще пишете, за да не се изгубите в белия лист.
Друга класическа формула, използвана широко от рекламистите, е AIDA - Attention, Interest, Desire, Action. Първо привличате вниманието със заглавие и силен първи параграф. След това провокирате интерес у читателя, продължавате с аргументи какво ще спечели (ползи, стойностно предложение), накрая го призовавате към действие.
5.Вътрешни заглавия
Поставяйте вътрешни заглавия на всеки 250 – 350 думи. Така накъсвате текста, което улеснява неговото четене и възприемане. По-лесно е за вас, като автори на текста, за да структурите по-добре изложението и да разграничите отделните акценти.
6.Снимки
Същият ефект може да се постигне и чрез вграждане на снимки в текста. Не прекалявайте с изображенията, защото разсейват читателите – една снимка на всеки 500 – 800 думи е напълно достатъчна.
Повечето административни системи за поддържане на сайтове позволяват да въведете ключови думи и описания на снимките. Направете го, дори ако ви коства още малко време. Защо? Така изображенията ще се появяват при търсене в Google Images, тъй като търсачката няма други критерии, за да подбира снимките.
7.Булети / Bullets
Те са особено препоръчвани за блог постове. Така степенувате най-важните неща и текстът става по-пригледен. Добре е да поместите булетите в началото, като оставите „въздух“ между тях. Следете да започват по един и същи начин, както и да имат приблизително еднаква дължина.
8.Качество
Правопис, пунктуация и граматика – това са вашите първи приятели. И пълният член, разбира се. Шегата настрана, няма как качествените текстове да са пълни с грешки.
Погрижете се написаното да се чете на един дъх, да е с приятелско звучене и лесно за разбиране. Пишете кратки изречения. Избягвайте прилагателните от типа „най-добрата компания“, „коректната фирма“, „невероятно обслужване“. Просто звучат неискрено.
Тук ще ви върнем към таргет потребителите – не е достатъчно просто да говорите на техния език. Дайте им смисъл, нещо ново и полезно, за да бъдат удовлетворени, когато стигнат до финалното изречение.
9.Разкажете история
Хората обичат истории, помнят истории и са по-склонни да се доверят на някого, ако им ги разказва. Един от най-известните примери започва така: „Те се смяха, когато седнах зад пианото, но когато започнах да свиря....“.
Можете ли да предположите, че става дума за реклама на домашни курсове по пиано от 1929-та година? Този модел се използва до днес. Иначе оригиналът е публикуван в New York Times по поръчка на Американското училище за музика.
10.Линкове
Това е един от най-важните критерии за Google в подредбата на сайтовете. За целта ви трябват качествени линкове към сайтове с утвърдена репутация, популярни блогове, статии от авторитетни медии. Важно е също кой поставя линкове към вашия сайт.
Вместо финал, ето няколко съвета за страницата „За нас“
- Дайте факти за дейността и големината на компанията
- Включете препратка към адрес, контакти и ръководство
- Включете стойностното предложение и предимствата
- Внимавайте да не отегчите читателя с кухи фрази
- Забравете лъжите и преувеличенията
- Говорете в първо лице - „моята агенция“, „нашата компания“, „ние“
- Дайте доказателство, че сте истински, например отзиви от клиенти