Идеи за впечатляваща визитка

Визитната картичка е задължителен елемент от бизнес етикета. Тя има свойството да впечатли дори хора, които не познавате. Буквално за секунди. Както за книгата се съди по нейната корица, така и вас ви представя това малко нещо, което се побира в портфейла. Затова ще дадем няколко идеи, които да превърнат вашата визитка в инструмент за привличане на нови клиенти и печалби.
Дизайн
Ако получи отчетлива визия, визитката ще бъде запомнена – и потърсена, и намерена след време, когато потрябва на бъдещ клиент. Основното правило в тази дизайнерска категория е простота, или kеер it simple. Няма как иначе, визитката е най-малката по размери рекламна медия – и да искате, не може да поберете всичко за себе си там.
Най-важна е информацията - име, длъжност, компания, контакти. Целта на дизайна е да им помогне да изпъкнат, вместо да ги подтиска с агресивни цветове, шарен фон и натруфени елементи. Хоризонталното разположение се е наложило като стандарт, макар че вертикалната подредба също има позитивни ефекти – тя е по-ефектна и се свързва с креативност. Подравнете елементите и поставете маркери за изрязване на 2 мм – 5 мм.
Върху гърба на визитката може да разположите визуални елементи, символи и слогани, характерни за вашата компания. Обикновено това не включва снимка, но все по-често се правят изключения, особено за топ-мениджъри, служители на високи длъжности в големи корпорации или творци, които работят с лицата си – актьори, модели и т.н. Колкото до разделителната способност, нека е поне 300 dpi.
Най-популярният размер при ценните картончена е 90 x 50 мм или 86 x 54 мм. Дори да искате по-нестандартна форма, например „отхапана“ или сгъваема визитка, не превишавайте тази граница.
Цветове
Най-лесно е да следвате фирменото брандиране. Ако имате корпоративни цветове – чудесно. В противен случай е препоръчително да заложите на допълващи се цветове. Вече обяснихме значението на цветовете в корпоративния свят, а и някак се подразбира, че не е добре, например, мениджър на финансова институция да се яви на среща с розови визитки. Силният контраст тук се смята за непрофесионално отношение, макар че се предпочита от хора с по-артистични професии. Пак ще се повторим (от статията за цветовите модели), че е необходимо да ги конвертирате в CMYK преди печат.
Шрифтове
Използването на красива калиграфия е изкушение, но по-добре не се подвеждайте. Заложете на изчистен шрифт, който лесно се чете. Това е основен приоритет. Не смъквайте големината на шрифта по-ниско от 8pt, защото хората няма да си избодат очите, само и само да разберат как ви е телефонният номер. Лоша идея е също да смесвате шрифтове от различни семейства и стилове. Колкото по-ясно, толкова по-добре.
Текст
Всичко, което е написано на вашата визитка, трябва да има смисъл и да бъде полезно. И то за хората, които ще получат тази визитка. В днешно време няма как да спестите имейл адрес, профил в социалните мрежи, личен блог и т.н. За да съкратите обема на текста, може да използвате QR код. Важно е да проверите дали данните нямат грешки.
Материали
Хартията тук е класика. Ще впечатлите, ако заложите на висококачествен материал, например релефен картон. Преди се смяташе, че визитката трябва да бъде едностранна, както и че не трябва да се ламинира, за да може получателят след това да запише нещо на гърба й, ако има нужда. В последно време дизайнерите експериментират с метални, дървени, дори прозрачни и залепващи се визитки. Важното е материалът и визията им да съответстват на вашия бизнес профил.
E, след всичко казано дотук, имате ли нужда от нови визитки? Ако да, потърсете ни.