collapse

10 правила за успешна Facebook реклама

10 правила за успешна Facebook реклама

Рекламата във Facebook отдавна не е новост за бизнеса. Социалната мрежа непрекъснато разнообразява рекламните формати, така че да покриват и бюджета, и целите на всяка компания. Видеоклиповете и Facebook Canvas са най-вълнуващите възможности в момента, но каквото и форма да изберете за популяризиране, има няколко важни съображения.

1. Дефинирайте целите

Рекламата в социалните мрежи не се прави самоцелно. Тя е част от определена кампания, а още по-добре, ако е цялостна стратегия. Дефинирайте какво искате да постигнете с рекламата във Facebook – повече трафик към сайта, ръст на конверсиите или пък нещо друго.

2. Определете таргет аудиторията

Тук се връщаме на темата за перфектния клиент и неговото разшифроване. Погледнете отново статистиката в Custom Audience. Насочете рекламното съдържание към аудитория с подобен профил. Таргетирайте според приоритетни критерии, например местоположението за локален бизнес, възрастта за сватбена фотография и т.н. Най-важното е посланието да бъде релевантно за тази група.

3. Бъдете нестандартни

Снимка, видео, Canvas... различни формати, различни приложения. Не се притеснявайте да опитвате нови неща, стига да са нестандартни, качествени и интересни. За да се открои, вашата реклама има нужда от красива визия и въздействащо съдържание.

4. Акцентирайте върху ползите за клиента

Facebook рекламата има много силни страни, но може би най-силната е, че въвлича потребителите към измеримо действие. Броят на харесванията, споделянията или коментарите зависи доколко потребителите са удовлетворени. Какво са спечелили, какво са научили. Социалната мрежа е тяхната среда, така че им дайте причини защо техният начин на живот, бизнес или благоденствие ще се подобрят от вашите продукти.

5. Трябва ви Call to Action

Задължителен елемент за една социална реклама. Бъдете кратки, точни и ясни: „Купи сега“, „Вземи компютър с -30% отстъпка“, „Абонирай се за намаления“... Използвайте контрастни цветове във визията, за да изпъкне вашето послание още по-силно.

6. Бъдете точни и последователни

Един от най-важните фактори за успеха на рекламата във Facebook е свързан с времето. Бъдете актуални и активни в периода, когато вашите потребители са онлайн. Средно хората прекарват около 2 часа в социалната мрежа, така че добре вашето съдържание да се появи именно тогава.

Публикувайте съдържанието с последователност, например сутрешен пост, свързан с вашия бизнес, и разтоварващ, забавен следобеден пост от външен източник.

7. Тествайте

Създайте няколко варианта на вашата рекламата – с различна визия, дизайн или послание – препоръчително е да са поне три. Следете метриките, за да определите коя от тях се представя най-успешно. Не забравяйте брандирането – то усилва възможността вашата компания да бъде разпозната в бурните води на потребителския News Feed.

8. Определете бюджет

Това зависи до колко хора искате да достигнете и в какъв период от време. Рекламата във Facebook се плаща по два основни начина – на клик (CPC) или на определен брой импресии (CPM). Цената зависи от профила на компания – дали е технологична, дали е за недвижими имоти, професионални услуги и т.н.

Препоръчва се да започнете с малък бюджет и малка аудитория. Така ще се ориентирате кое работи и кое не, което ни води към следващата препоръка.

9. Следете данните

Дръжте под око всяка реклама, защото представянето й днес е свързано с продажбите ви утре. Тези данни са първостепенният аргумент за бъдещите ви решения за маркетинга в социалните мрежи.

10. Оставете другите да говорят

Всички компании искат повече клиенти. Но колко от тях могат да се похвалят с лоялни клиенти, които са станали техни „бранд посланици“ във външния свят? Дайте думата на потребителите. Насърчавайте ги да ви оценяват. Или, да речем, реализирали сте успешна кампания с томбола за бутиков магазин за къмпинг оборудване. Имате ръст на продажбите с 10%, ръст на харесванията във Facebook с 00%, но май нещо липсва?

Стимулирайте хората да се снимат с наградите, който са спечелили. Провокирайте интереса на блогъри да пишат за вас.

И още няколко препоръки

  • Размер на изображението: 1200x628
  • Текст: 90 знака
  • Заглавие: 25 знака
  • Описание на линка: 30 символа
  • Видео резолюция: 720p, формат 16:9
  • Видео формат: *.mp4, *.mov
  • Размер на видео файл: до 4GB