Съдържанието – диамантът в короната

Всяка буква, снимка и видео имат значение в рекламата, особено в интернет. Под съдържание, или както се нарича още content, разбираме следните категории:
- Текст – блог постове и статии, продуктови описания, сравнения и ревюта, имейли, проучвания, електронни книги и други
- Видео и аудио – демонстрации, уроци, интервюта
- Инфографики и визуално съдържание
- Landing страници за директни продажби или абонамент
- Уебинари, онлайн чатове
Разнообразието от формати създава и разнообразие от възможности. Ето защо маркетинг специалистите съветват съдържанието да се планира и опише като стратегия от 5 стъпки:
- Планиране
- Създаване
- Разпространение
- Анализ
- Повторение
Стратегията винаги има цел, например удвояване на последователните във Facebook за 6 месеца.
Планиране
Независимо дали става дума за поддържане на фирмен блог, сайт или социални мрежи, съдържанието трябва да бъде последователно и да образова потребителите. Помните ли перфектния клиент? Тогава мислете за него, докато разписвате content стратегията.
Ако искате да повишите посещенията на вашия сайт, планирайте материали, които да привличат нови потребители и дават на старите причина да се връщат там. Продавате страхотна козметика онлайн, но нямате посетители? Едно от решенията е да публикувайте блог постове, свързани със съвети за красота, правилно хранене, избор на подходящ крем за лице през различните сезони и т.н..
Ако имате достатъчно потребители, но нямате продажби, тогава заложете на по-специализирано съдържание, например ревюта на продукти, видео демонстрации, ресурси за свободно сваляне, безплатен тест на услуга. Тези ресурси са насочени към хората, които са осъзнали, че имат нужда от продукт като вашия, но все още не се решили кой точно да изберат.
Важно е да тествате различно съдържание, за да разберете какво работи най-добре за вас, но за това по-нататък.
Създаване
Тук стигаме до т.нар. копирайтинг, или писане с рекламна цел. Професията на копирайтъра е сравнително нова и неясна за българските стандарти, но в общи линии това е човекът, който избира правилните думи. Работата му изглежда лесна и бърза, но не е точно така. Писането започва с анализ на ключовите думи и фрази, които потребителите и участниците в определения бизнес сегмент използват.
Целта на копирайтъра е да създаден оригинален текст, който е лесен за възприемане от потребителите, но и добре класиран в резултатите при търсене.
Големите компании обикновено имат екип от копирайтъри, отговорни за създаването на съдържание. Обслужването може да се прави и на проектен принцип от специалисти на свободна практика. Независимо на кого изберете да се доверите, не очаквайте резултати след няколко часа. Качественият текст изисква време.
Разпространение
Социални мрежи, блогосфера, медии – това са само част от каналите, в които рекламното съдържание оживява. Пак се връщаме към перфектния клиент и местата, където може да го „срещнете“.
Метриките ще ви помогнат да прецените кога да разпространите съдържанието. Ако таргетът ви се състои от млади хора, които ходят по концерти, не публикувайте статия за нов рок албум в 8 сутринта. Колкото до прессъобщенията, хубаво е да ги разпространите в началото на работния ден, когато журналистите правят планиране на задачите.
Анализ
Google Analytics ще ви подскаже кои ресурси са най-интересни за посетителите на сайта, коя статия най-много се чете и т.н. Важно е да следите има ли сайтове, които са линкнали към вас, защото това е критерий, според който Google преценява достоверността на страниците. Във Facebook следете нивата на ангажираност и споделяне.
Тези метрики са важни, защото показват как се представя вашето съдържание в реално време, и съответно – осигурява ви възможност за корекции.
Повторение
Конкуренцията не спи, затова не изоставайте. Бъдете активни и, ако резултатите са неблагоприятни, променяйте съдържанието в движение. Тестовият период варира между 2 седмици и 3 месеца, така че резултатите може да не се проявят веднага.
И не забравяйте:
- Редовни и последователни публикации
- Употреба на ключови думи и словосъчетания
- Съдържанието да говори на езика на потребителите
- Да бъде полезно и актуално
- Да се вписва в целите на компанията
Изборът на точните думи е ключът към създаването на съдържание, което се харесва и помни. Ако имате нужда от съвет или такава услуга, не се колебайте да ни потърсите.