5 причини да наемете бизнес консултант

Бизнес консултантът е една от най-актуалните професии в момента, макар да е обвита в мистерия и неразбиране. На тези хора най-често се разчита да лекуват компании, но всъщност тяхната цел е друга – да положат пътя към успеха. Ето няколко аргумента, които да ви убедят, че имате нужда от такъв специалист.
1. Ще започне с анализ
Това е първата стъпка на бизнес консултанта. Класическият модел, познат още като SWOT анализ, има 4 елемента - силни страни, слаби страни, възможности, заплахи. Силните и слабите страни са пряко свързани с дейността на фирмата, докато възможностите и заплахите идват от външните играчи.
Това е своеобразна рентгенова снимка. В дигиталния маркетинг се използват т.нар. KPIs индикатори (Key Performance Indicators) или метриките, които се отчитат в реално време. Продажби, харесвания в социалните мрежи, имейл абонаменти, инвестиции в привличането на клиенти...
Тези данни са необходими на бизнес консултанта, за да вникне във вашия бизнес. Така може да се окаже, че потребителите на сайта ви са различни от феновете на вашата Facebook - страница. И че имате нужда от съвсем активности на едното и на другото място.
2. Ще планира
Бизнес консултантът ще набележи решения, които да доведат до определени резултати – увеличаване на продажбите, привличане на нови потребители – за определен период от време. Тези резултати са пряко свързани с бизнес модела на компания. Създаването на маркетинг план ще засегнем подробно в следваща статия.
Важно е да уточним, че дори най-добрите експерти не се наемат да дават гаранция за постигане на резултати, но със сигурност усилията ви ще са по-смислени, ако са част от цялостна стратегия. Само така ще се имате посока и яснота, вместо да се разпилявате в дейности, които ви струват много, а не носят почти нищо.
3. Ще бъде обективен
Ако консултантът се вълнува само от приходи и разходи, от числа и финансови термини, то има голяма вероятност да не е съвсем полезен. Служителите от отдел „Продажби“ са много по-наясно с темата, най-малкото защото са вътрешни хора за фирмата. Консултантът не е.
Неговата работа е да дава идеи, но не непременно за повече приходи. Може би хвърляте твърде много усилия срещу вятъра, опитвайки на всяка цена да увеличите базата от имейли? Бизнес консултантът трябва да ви подскаже именно това – кое работи за вас и кое не, давайки обективна обосновка.
4. Ще ви критикува
Собствениците на бизнес много често не приемат критика. Дори да проявяват чуваемост към чужди предложения, те обикновено следват своята посока, докато окончателно не се убедят, че е грешна. Не допускайте да стане прекалено късно.
Мнението на бизнес консултанта може и да не бъде прието на 100%, но защо изобщо наемате този човек, ако нито една от идеите му няма да се реализира?
5. Струва си инвестицията
Бизнес консултацията може да е голям разход за вашия бюджет, но в крайна сметка ще ви донесе печалби. Тук има и още един аргумент – консултантът ще ви спести много разходи, ако решите да наемете още служители за дигиталния маркетинг. По-добре един човек, който да зададе посоката и да направи план, отколкото петима служители, които действат в грешна посока.
Ако смятате, че имате нужда от бизнес консултация, ние сме насреща.